21. srpna 2022

Death Note recenze



Můj názor

Fajn tak toto anime zná snad úplně každý! 

Jedno z mých oblíbených anime, avšak znám a viděl jsem mnohem lepší anime, než je zrovna tohle. Podle mě je takový střed, není nejhorší, ale nepatří ani mezi ty nejlepší. Jako líbí se mi, je to dobré anime a má zajímavý děj a pěkné zpracování, takže ne že by se mi nelíbilo. Kdysi jsem četl i několik prvních dílů mangy, jenže jsem nebyl ani nejsem milionář, takže jsem tu mangu přestal tehdy kupovat. Tehdy snad ještě nebyla celá v cz překladu, myslím... A zápisník smrti, kdo by ho nechtěl. Já jsem celé roky na straně Kira. Takže, kdyby náhodou, přeci jen někdo neviděl, doporučuji se podívat. Tak nějak to bylo úplně první anime, které jsem kdy viděl a celé. Což je okolo deseti nebo jedenácti lety. A viděl jsem i hrané filmy. 


Děj 

Hlavní hrdina příběhu, Light Yagami, je velmi inteligentní a nadaný středoškolský student z Japonska. Light jednoho dne našel na dvoře školního pozemku černý sešit, označený jako „Zápisník smrti“, který do světa lidí úmyslně upustil shinigami (v oficiálním českém překladu mangy je používán termín smrtonoš) jménem Rjúk. Light zjistí (z pravidel, která byla napsána v zápisníku), že majitel tohoto sešitu dokáže zabít jakéhokoliv člověka na Zemi, pokud zná jeho jméno a obličej. Po prvotní nedůvěře se Light přesvědčí, že zápisník skutečně funguje a záhy se rozhodne stvořit "nový svět", ve kterém neexistuje kriminalita a všichni zločinci jsou okamžitě potrestáni. Light proto začíná do zápisníku psát jména všech těžkých zločinců, kteří byli ohlášeni v televizních zprávách, a ti pak okamžitě zemřou na infarkt.

Brzy se Lightovi ukáže bývalý majitel zápisníku — shinigami Rjúk — a od té doby s ním zůstane, přičemž se zájmem sleduje každý jeho krok za velkolepým cílem. Zároveň ale nezvykle vysoký počet úmrtí zločinců začne řešit policie a s ní i vrchní policejní vyšetřovatel Sóičiró Yagami, Lightův otec. Ten společně s dalšími policisty začne pátrat po Kirovi (přezdívka, kterou lidé, kteří začínají sympatizovat s jeho zabíjením, na internetu Lighta označili; z anglického slova "killer" - zabiják) pod vedením záhadného L, nejlepšího detektiva na světě, jemuž státy svěřují nejtěžší případy a jenž je doposud všechny vyřešil. L totiž podle první "infarktové vraždy" odhalil, že Kira se nachází v Japonsku, a proto zde nechá zřídit centrálu vyšetřování. Light, resp. Kira, jenž se připojí přes domácí síť do otcova počítače, zjišťuje aktuální informace a postup policie, a tak se mu daří být před vyšetřovateli o krok napřed. Záhy však L tento krok zjistí, čímž se mu značně zúží okruh podezřelých...

Série 2

https://sledujserialy.io/cz/serial/death-note



Žádné komentáře:

Okomentovat

Vítám vás na mém blogu o anime a Asii. Snad vás můj blog baví, či bude bavit, a dozvíte se různé informace a zajímavosti, které vás třeba zajímají. Jelikož už moc blogů není aktivních s těmito tématy, tak snad jste, či budete rádi za tento blog. Budu a jsem rád za každý komentář a návštěvu mého blogu. Děkuji moc. 🎂🍰🍦