21. června 2022

Gosick recenze

Můj názor

Přestože to není yaoi ani yuri, moc se mi líbilo. Ten kdo má rád tajemno, záhady, tajemnou atmosféru, tak toto anime je přímo pro tebe. Originální děj a moc pěkně zpracované. Chvílemi celkem smutné a emotivní. Pro mě jako dělané, jelikož toto vše miluji. Má to zvláštní tajemnou a napínavou atmosféru. Má vlastní specifické kouzlo. Vskutku krásná tvorba, která mě uchvátila. Jen hlavní postava chodí v lolita stylu. Moc doporučuji se podívat, věřím že nebudete litovat. Mě to rozhodně nadchlo. Já bych tomu asi nic nevytkl.

Děj

Gosick se odehrává v roce 1924 v malé, francouzsky mluvící fiktivní evropské zemi;  která se táhne od Švýcarska přes Alpy mezi Francií a Itálií až ke Středozemnímu moři.  Země se v anglickém překladu lehkých románů nazývá „Sauville“ a „Saubureme“ je hlavním městem Sauvillu v adaptaci anime.  Příběh se soustředí na Kazuyu Kujo, třetího syna vysoce postaveného důstojníka japonské císařské armády, který je studentem přestupu na akademii sv. Markéty, kde jsou populární městské legendy a hororové příběhy.  Tam se seznámí s Victorique de Blois, tajemnou, ale krásnou a brilantní dívkou, která nikdy nepřijde do třídy a celé dny tráví čtením celého obsahu knihovny nebo řešením záhad, které ani detektivové nedokážou vyřešit.  První epizody se většinou zaměřují na to, jak se Kazuya a Victorique zapletou do různých kriminálních případů a jejich boj o jejich vyřešení, a zároveň si vytvoří důležité vazby s různými lidmi a mezi sebou navzájem.  Nicméně, jak série postupuje, temné pozadí Victorique a její rodiny se vrací, aby ji pronásledovalo.

Jeho pokračování série, Gosick New Continent, se odehrává v roce 1931 v New Yorku, kde Victorique a Kazuya tvoří pár a vlastní malou detektivní kancelář.  Ukázalo se, že Kazuyin otec nepřijal jeho pouto s Victorique, a tak uprchli do Spojených států, aby byli spolu s pomocí jeho sestry Ruri.  Světové války už patří minulosti, ale mír páru je narušen novou stranou, která se snaží dostat do rukou Victorique.

Série 2?