14. října 2022

Jigoku Shōjo recenze

Můj názor

Tak toto anime je naprosto luxusní. Velmi se mi líbí děj, hudba, postavy, grafika, kresba, atmosféra. Jen mě štve, že nemohu najít čtvrtou sérii s cz titulky, takže jsem zatím viděl, jen tři. A ano zrovna ho mám poprvé rozkoukané. V překladu se anime jmenuje Dívka z pekla, či Pekelná dívka. Rozhodně se toto anime stalo jedním z mých nejoblíbenějších ze všech. Ten kdo ho neviděl, tak se rozhodně podívejte! Nebudete litovat, tomu věřím. Je to emotivní anime. Hlavně Ai Enma 🖤😍.

Děj

Každá epizoda obvykle sleduje formát samostatné povídky, kde osoba trpí mukami od známého do té míry, že vstoupí na webovou stránku pekelná pošta a podá žádost, aby se této osoby zbavila. Objeví se Ai Enma, pekelná dívka, a představuje panenku s červenou šňůrkou na krku, která může poslat jmenovaného protivníka do pekla. Když se zatáhne za provázek, Ai a její společníci poté mučí antagonistu, nabízejí poslední šanci k pokání (které je obvykle odmítnuto) a převeze je do pekla. Cena smlouvy spočívá v tom, že osoba, která o to požádá, bude muset jít do pekla, až skončí její život.

Počínaje osmou epizodou, Hajime Shibata, bývalý novinář, který se uchýlil k pořizování skandálních fotografií, aby vydíral lidi, začíná vyšetřovat fámy kolem webu pekelná pošta a zjišťuje, že lidé jsou doslova taženi do pekla. Jeho dcera, Tsugumi, je nějak schopná vidět Enmu. Jak série postupuje, dostávají se do sporu o to, zda by měli zasáhnout, aby zachránili zúčastněné lidi. Ve druhé sezóně je představena tajemná mladá dívka z pekla jménem Kikuri. Kikuri může volně cestovat mezi Zemí a říší
věčného soumraku, kde sídlí Enma. Později se děj soustředí kolem Takumy Kurebayashi, chlapce, kterého jeho obyvatelé obviňují z toho, že způsobil zmizení ve městě, která jsou ve skutečnosti způsobena obyvateli města pomocí webové stránky „Pekelná pošta“. Ve třetí sezóně se Kikuri vrací, aby naverbovala Enminy asistenty spolu s yōkai jménem Yamawaro, který přijme starou nabídku od Enmy, aby se stal jejím čtvrtým asistentem.  Příběh sleduje Enma tajemné vlastnictví mladé školačky, Yuzuki Mikage. Ve čtvrté sezóně příběh představuje novou postavu jménem Michiru, které Ai pomáhá realizovat svůj osud jako nástupkyně titulu Pekelná dívka.

Pekelná pošta

Médium, přes které klient kontaktuje Ai Enma, se v průběhu staletí měnilo, v současnosti se však používají webové stránky. Zpočátku klienti psali jména, které nenáviděli, na ema, což se později změnilo na zasílání dopisu na adresu uvedenou ve třísloupcovém inzerátu v novinách, který vidí pouze ti, kdo mají dostatek nenávisti. Jakmile se stal internet dostupný, lidé měli přístup na webovou stránku „pekelná pošta“. Brzy poté byla stránka upravena do mobilní verze, která byla přístupná z mobilních telefonů.

Každé médium může o půlnoci použít pouze ten, kdo v sobě chová touhu po pomstě proti svému objektu nenávisti. Pokud někdo předloží jméno někoho, vůči komu chová zášť nebo nesmírnou nenávist, a jeho žádost bude přijata, Ai Enma je vezme do říše věčného soumraku, kde mu nabídne slaměnou panenku, která je jednou z jejích společnic, kolem krku se mu omotal červený provázek a popsal klientovi podrobnosti jejich smlouvy. Pokud klient zatáhne za provázek uvázaný kolem krku panenky, Ai Enma převeze cíl pomsty rovnou do pekla. Jakmile však život klienta skončí, půjdou také do pekla a na klientově hrudi se objeví černá značka ve tvaru hřebene, která má sloužit jako trvalá připomínka jejich rozhodnutí poslat někoho do pekla. Tato značka však nezaručuje, že samotná osoba nebude poslána do Pekla jiným klientem.

Série 4