11. ledna 2021

Mo Dao Zu Shi recenze

(Toto bude trochu delší recenze, protože tato tvorba si to opravdu zaslouží)

Můj názor

Je to úplně nejlepší tvorba, kterou jsem v životě viděla. Na to, že je to čínské anime mě velmi překvapilo. Úžasný příběh velmi zajímavý, dokonalá kresba, boží hudba, která anime doprovází. Je to vskutku zvláštní tvorba. Příběh je vážně dost k zamyšlení. Přestože většina postav vypadá jako bozi a to doslova je to celkem dost temné. Což jen podle obrázků dost mate. Uvidíte to jednou a poté to musíte vidět stále dokola, protože vám to prostě nedá. Nedá se tomu odolat. Je to vskutku nakažlivé a pěkná posedlost. Na první pohled se to tak vůbec nezdá. Temné, depresivní jak svině avšak zároveň moc moc sladké. Mám z této tvorby smíšené pocity. Ale více emotivní je seriál než anime. Donutí vás to přemýšlet nad mnoha věcmi. Je to něco co nejde tak jednoduše popsat. Především naprosto miluji postavy Wangji Lan a Wei Wuxian. Naprosto sladcí. Mělo to původně být yaoi, jenže čínská vláda to nepovolila. Blbá cenzura. Ale, v některých částech je poznat, že jsou do sebe zamilovaní. Avšak nedočkáte se ani polibku nebo nějakého vyznání lásky. Je to však tak dokonale spracované, že to ani nevadí. Některé části vám ukáží, že ti dva jsou víc než zamilovaní avšak v seriálu je těch scén více. Přijde mi, že seriál je víc emotivní než anime. Ale jak se to vezme. Uchvátilo mě to. Propadla jsem tomu. Závislácké. Dost. Je to moje nejoblíbenější tvorba ze všech. Kdo neviděl nepochopí.

Hlavní postavy

Rodné jméno: Wei Ying

Známý také jako Patriarcha Yilingu, původně žák klanu Jiang, později začne s démonickou kultivací. Jeho zbraněmi jsou meč Suibian a flétna Chenqing, je znám svou schopností vymýšlet nové duchovní techniky a vynálezy jako je Stygianská tygří pečeť a je skvělým lukostřelcem. Je dobrosrdečný, optimistický, loajální ke svým přátelům a rodině. Wangjiho Lana považuje za svou spřízněnou duši.

Rodné jméno: Lan Zahn

Známý také jako Hanguang Jun neboli Nositel světla, je druhým mladým mistrem a jeden ze dvou nefritů klanu Lan. Jeho zbraněmi jsou meč Bichen a čínská citera guqin. Je studený, striktně dodržuje pravidla, uzavřený, těžko se s ním vyhází, ale má dobré srdce a smysl pro spravedlnost. Wei Wuxiana považuje za svou spřízněnou duši.

Klany

Klan Lan z Gusu

Klan Ťin z Lanlingu

Klan Nie z Qinghe

Klan Wen z Qishanu

Klanu Jiang z Yunmengu

Děj

Veselý a bezstarostný Wei Wuxian, adoptivní syn vůdce klanu Jiang, se během vzdělávacího semináře pořádaného každý rok v areálu klanu Lan spřátelí se spravedlivým a zodpovědným Wangji Lanem. Pugilistický svět je ovládán silnou sektou Wen, která dominuje nad menšími sektami Lan, Jiang, Nie a Jin. Bezstarostný Wei Wuxian /Wei Ying se spřátelí se spravedlivým Lan Wangjim/ Lan Zhanem a během jejich dobrodružné cesty dvojice zjistí, že hlava sekty Wen je zlým duchovním otcem řady spiknutí, které by způsobily katastrofu na zemi. Pokusy Wei Wuxiana chránit nevinné členy sekty Wen před nekalým pronásledováním vedou ke katastrofě, kdy padá z útesu po zásahu svého přítele Jiang Cheng / Wanyun. Wei Wuxian se znovu objevuje o šestnáct let později, jako Mo Xuanyu a spolupracuje s Lan Wangjim na vyřešení série záhadných vražd a také se snaží najít viníka dřívějších událostí.

Série: Ty jsou tři

Poté je seriál The Untamed, který má 50 dílů. Avšak nikde není online. Musí se stáhnout a tituly zvlášť. Hledá se to špatně.

Titulky cz