29. listopadu 2022

Given recenze

Můj názor

Naprosto toto anime miluji. Byť je chvílemi dost smutné a depresivní, ale je i kouzelné a sladké. Patří mezi moje nejoblíbenější yaoi anime, kdo nezná ať se podívá. Ten kdo miluje yaoi, jako já tak velmi doporučuji. Má zajímavý děj i skvělou atmosféru. Hlavně mega moc kawaii postavy. Jestli miluješ yaoi, hudbu a zpěv, je to anime přímo pro tebe! Rozhodně musíš vidět! 🖤 Co vím, má být i hrané drama, ale to jsem bohužel nikde nenašel, což mě absolutně se*e.

Děj

Given je zhruba rozdělen do dvou hlavních příběhových oblouků. První oblouk, který se zaměřuje především na vztah mezi Ritsukou a Mafuyu, sleduje formování kapely a vedení k jejich prvnímu živému vystoupení. Druhý oblouk, který se zaměřuje především na vztah mezi Akihiko a Haruki, sleduje kapelu při přípravě na svůj první hudební festival. Po těchto dvou obloucích nyní pokračuje třetím obloukem, založeným na vztahu Hiiragi a Shizusumi.

Ritsuka a Mafuyu

Středoškolák Ritsuka Uenoyama je kytaristou kapely, kterou tvoří on sám, baskytarista Haruki Nakayama a bubeník Akihiko Kaji. Po opravě prasklých strun na Mafuyově Gibson ES-330 se stává neochotným učitelem kytary Mafuyu Satō, stydlivému spolužákovi. Ritsuka si rychle uvědomí, že Mafuyu je mimořádně talentovaný zpěvák, a pozve ho, aby se připojil ke kapele.

Ritsuka se dozví, že Mafuyovu kytaru dříve vlastnil Yūki Yoshida, Mafuyův nejlepší přítel a přítel z dětství, který zemřel na sebevraždu. Kapela začíná skládat hudbu před živým vystoupením, ale Mafuyu není schopen napsat text k písni. V den představení má Mafuyu průlom a zpívá silnou píseň o svých pocitech ztráty kvůli Yūki. Píseň vyzve Ritsuku a Mafuyu, aby jednali podle svých rostoucích romantických citů k sobě navzájem;  v zákulisí se políbí a začnou spolu chodit. Kapela se jmenuje „Given“, na poctu kytaře, kterou Mafuyu věnovala Yūkiho matka po jeho smrti.

Akihiko a Haruki

Po zveřejnění videa z jejich živého vystoupení online se Given začíná rozvíjet. Kapela se rozhodne vstoupit na velký amatérský hudební festival a začne připravovat nový materiál. Jejich úsilí komplikují Harukiho tajné romantické city k Akihikovi a Akihikovo pokračující styky s jeho bývalým přítelem Ugetsu Muratou. Napětí narůstá, dokud není Akihiko vyhozen z bytu, který sdílí s Ugetsu;  poté, co Akihiko prozradí Harukimu, že si je vědom svých citů k němu, dojde k trapnému a napjatému sexuálnímu setkání.

Akihiko, který nemá kde bydlet, se nastěhuje k Haruki;  jejich soužití se stává příjemným, ale prosyceným přetrvávajícím romantickým a mezilidským napětím. V den jejich kvalifikačního koncertu Akihiko ukončí svůj vztah s Ugetsu.  Mafuyu vede kapelu v provedení nové písně, kterou napsal, ale Given není pro festival vybrán.  Čas plyne a Akihiko se stěhuje z Harukiho bytu a vážně se věnuje studiu hudby. Na jaře, po soutěži na housle, se Akihiko Harukimu přizná, že změny, které ve svém životě provedl, byly, aby se stal mužem hodným Harukiho lásky. Akihiko žádá Harukiho, aby byl jeho přítelem, což Haruki přijímá.

Série 1